domingo, 15 de abril de 2012

Visual Business Intelligence


Espero que estén pasando un cálido domingo queridos lectores del blog, en esta ocasión les escribimos para acompañarlos de una reflexión de como relacionamos nuestro mundo, experiencias e ideas para ver el mundo de diferentes formas y así mismo como la inteligencia de negocios tiene mucho que ver con la manera en como vemos el mundo. Nos preocupamos acaso por tratar de averiguar cómo la gente ve y como la gente piensa? Espero que la respuesta sea un SI, porque en el mercado hoy en día la inteligencia de negocios se ha concentrado en hacer cada vez más lindas las aplicaciones y la manera de mostrar los datos que en la importancia misma de los datos. Por eso quería compartirles esta pequeña entrada de una lectura bastante interesante.

"Dashboard vendors should be spending their time figuring out the best ways to support this need, rooted firmly in an understanding of visual perception (how people see) and human intelligence (how people think). Instead, most of them are spending their time creating the cutest, most photo-realistic gauges, meters, and traffic lights imaginable. This considerable effort does little to improve a dashboard’s ability to communicate, and in most cases actually achieves the opposite effect. Dashboards are not video games, they are computer-based displays for vital business communication. To build products that enable the development of effective dashboards, software vendors must lift their heads above the fray of feature-function competition and look past the tempting candy (the empty calories of superficial glitz) that is dangling right there in front of their eyes. They must step back and look around long enough to remember what business intelligence is all about, and then take the time to design software that really works and really matters."

http://www.perceptualedge.com/blog/?p=22

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