Espero que estén pasando un cálido domingo queridos lectores
del blog, en esta ocasión les escribimos para acompañarlos de una reflexión de
como relacionamos nuestro mundo, experiencias e ideas para ver el mundo de
diferentes formas y así mismo como la inteligencia de negocios tiene mucho que
ver con la manera en como vemos el mundo. Nos preocupamos acaso por tratar de
averiguar cómo la gente ve y como la gente piensa? Espero que la respuesta sea
un SI, porque en el mercado hoy en día la inteligencia de negocios se ha
concentrado en hacer cada vez más lindas las aplicaciones y la manera de
mostrar los datos que en la importancia misma de los datos. Por eso quería compartirles
esta pequeña entrada de una lectura bastante interesante.
"Dashboard vendors should be spending their time figuring out the best
ways to support this need, rooted firmly in an understanding of visual
perception (how people see) and human intelligence (how people think).
Instead, most of them are spending their time creating the cutest, most
photo-realistic gauges, meters, and traffic lights imaginable. This
considerable effort does little to improve a dashboard’s ability to
communicate, and in most cases actually achieves the opposite effect.
Dashboards are not video games, they are computer-based displays for
vital business communication. To build products that enable the
development of effective dashboards, software vendors must lift their
heads above the fray of feature-function competition and look past the
tempting candy (the empty calories of superficial glitz) that is
dangling right there in front of their eyes. They must step back and
look around long enough to remember what business intelligence is all
about, and then take the time to design software that really works and
really matters."
http://www.perceptualedge.com/blog/?p=22
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